Kvaliteten logotip

Kakšen je kvaliteten logotip

Da bi definirali, kaj pomeni dobro oblikovan logotip, moramo najprej razumeti namen logotipa:

Logotip je najbolj prepoznaven element vizualne identifikacije blagovne znamke in s tem njen glavni zastopnik, lahko bi rekli kar njen obraz. Moral bi biti osnova pri grajenju pozitivne identitete blagovne znamke in izražanju njene dejavnosti in kvalitet. Namen logotipa torej je, da blagovni znamki pomaga graditi močan, pozitiven in dolgotrajen vtis.

Če naredimo definicijo, lahko rečemo, da je logotip eden izmed osnovnih graditeljev identitete podjetja.

Kaj od logotipa pričakujemo

Pomislite na nekatere komercialno najbolj prepoznavne logotipe; McDonald's, Nike, Mercator, ... isti trenutek, ko vidite njihov logotip - pa je ta lahko ta lahko tudi v črno-beli tehniki (v nadaljevanju) - ali pa vidite zgolj del njega, pomislite na podjetje, ki ga predstavlja. Prva stvar, ki vam pride na misel je ime podjetja. To kaže na to, da je logotip v nas pustil močan vtis, čeprav temu zavestno ne dajemo velike pozornosti. Ali ni to vse kar podjetje od logotipa želi in pričakuje? Seveda je za grajenje takšne prepoznavnosti potrebno kar nekaj marketinških sredstev in časa, zagotovo pa lahko trdimo, da se s kvalitetnim logotipom prepoznavnost doseže veliko hitreje.

Kakšen naj bo logo

Kako najlažje dosežemo, da bo logotip na ljudeh pustil močan in dolgotrajen vtis? Odgovor je preprost: logo naj bo unikaten, preprost in vizualno privlačen. Podjetja pogosto delajo napako, ko mislijo, da bo za njih bolje deloval zapleten umetniški design. V veliki večini primerov je ravno obratno. Preprostejši kot je logo, lažje si ga bomo zapomnili, če se nam je vtisnil v spomin pa pomeni, da smo izpolnili enega od najpoglavitnejših namenov logotipa.

Mislite na različne medije

Pri ustvarjanju logotipa je vsekakor pomembno, da razmišljamo naprej in si ga predstavljamo v različnih medijih. Logotip se ne uporablja samo v enem mediju, zato je pomembno, da v vseh enako dobro opravlja svoj namen. Največjo pozornost je treba nameniti tiskanim medijem, kjer se bo naš logo lahko pojavil tudi v črno-beli verziji. Logo mora torej delovati dobro tudi v čisti grafiki, kar je še en razlog zakaj se je bolje odločiti za preprostejši logotip.

Logo naj bo v povezavi s kvalitetami in dejavnostjo podjetja

Na začetku smo omenili, da bi moral logotip svojim gledalcem sporočati namen in dejavnost blagovne znamke, ki jo predstavlja. Kako to zagotovimo? Vsekakor moramo preden začnemo z oblikovanjem logotipa imeti na voljo kar največ podatkov o blagovni znamki, ki jo bo logotip predstavljal. Podjetje, ki naroči izdelavo logotipa, mora zagotoviti kar največ informacij, ki nam bodo pri ustvarjanju v korist. Najpomembnejše informacije so:

  • ime podjetja in panoga oziroma dejavnosti s katerimi se ukvarja.
  • koliko marketinških sredstev in aktivnosti namerava podjetje vložiti v grajenje prepoznavne identitete.
  • najpomebnejša prednost, ki jo stranka pridobi v sodelovanju s podjetjem (visoka kvaliteta, nizka cena, prihranjeni čas, ipd.).
  • predvideni profil strank (ženske, moški, majhna podjetja, valika podjetja, idr.).
  • želje in pričakovanja naročnika.

Da logotip izraža namen in dejavnost podjetja ne pomeni nujno (in največkrat ne), da bomo v njem uporabili simbole v smislu: elektro podjetje = žarnica ali vtičnica, ampak pomeni, da logotip odraža določene kvalitete (kot so npr.: zanesljivost, fleksibilnost, prijaznost, kreativnost, itn.) in ga po splošnem izgledu lahko povežemo z dejavnostjo podjetja.